Privacy beleid

Op 25 mei 2018 vervangt De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) de Wet Bescherming persoonsgegevens (Wbp). De Wbp vervalt en nieuwe internationale regelgeving geldt om jouw persoonlijke privacy en online veiligheid te waarborgen. Wij hebben deze overgang benut om de beveiliging van ons bedrijfsproces nogmaals te controleren aan de hand van een aantal vragen. De antwoorden op deze vragen delen wij hieronder graag met je:

- Voldoet Imbarro Home & Fashion B.V. aan de norm van de AVG?

Wij hebben de afgelopen periode gebruikt om ons bedrijfsproces en de digitale infrastructuur nogmaals te controleren en te borgen dat de maatregelen voor een veilig en vertrouwelijk gebruik en opslag van persoonsgegevens voldoet aan de richtlijnen van de AVG.

- Hoe komt Imbarro Home & Fashion B.V. aan mijn gegevens?

Wij verzamelen alleen gegevens die je verstrekt bij het doen van bestellingen, bij het terugsturen van artikelen en bij het aanmelden en gebruiken van onze nieuwsbrieven en sociale media.

- Welke gegevens verzamelt Imbarro Home & Fashion B.V.?

Voor het correct uitvoeren van jouw bestelling vragen wij jouw naam, adres, postcode, woonplaats, email adres en telefoonnummer. Deze gegevens hebben wij minimaal nodig om de bestelling aan je te bevestigen per email en af te leveren op het door jou opgegeven adres. Je telefoonnummer gebruiken we alleen om contact met je op te nemen als er volgens ons iets niet klopt met je bestelling of in de adressering. Als je een bestelling niet, niet compleet of defect ontvangt en je hebt recht op een vergoeding, dan restitueren wij via dezelfde betalingsprocedure als, die je voor de betaling hebt gebruikt. Als het te restitueren bedrag hoger is dan het betaalde bedrag, dan moeten wij een alternatieve weg bewandelen, want wij kunnen via onze beveiligde betaalservice geen groter bedrag terug storten dan dat er betaald is. Deze situatie doet zich bijvoorbeeld voor als we je vragen retourkosten te maken, waar je eigenlijk niet toe verplicht bent. Om de retourkosten aan je terug te betalen vragen we per mail om jouw bankrekening IBAN-nummer. Aan dealers vragen wij naast persoonlijke gegevens ook de Bedrijfsnaam, het Kamer van Koophandel nummer en het btw-nummer, zodat wij weten met welk bedrijf te maken hebben. Bedrijven kunnen bij ons op factuur en tegen inkoopprijs bestellen.

- Wat doet Imbarro Home & Fashion B.V. met mijn gegevens?

Wij verzamelen alleen gegevens, waarmee we bestellingen kunnen versturen en je op de hoogte kunnen houden van de levering en als je je voor onze nieuwsbrief hebt opgegeven, van ons nieuws. Om het terugkerende klanten gemakkelijker te maken, kun je bij onze webshop een account aanmaken. Je persoonlijke gegevens worden dan onthouden, zodat je niet alles meer opnieuw hoeft in te vullen bij een volgende bestelling. Om jouw account gegevens te onthouden gebruikt onze webshop 'Cookies'. Of je als consument een account aanmaakt of dat je elke keer opnieuw jouw gegevens invoert bepaal je zelf, want ook zonder een account kun je als consument bij ons shoppen (dat geldt niet voor dealers, want om onze inkoopprijzen te kunnen zien en een bestelling te plaatsen als dealer, vragen wij je om een account aan te maken. Hierover lees je alles als je inlogt als dealer en daar op de link 'Privacy' klikt in de 'footer' van de website. Voor zowel consumenten als dealers geldt overigens dat als je ons volgt via de sociale media of via onze nieuwsbrief dat je je daarvoor hebt aangemeld en ook weer kunt afmelden. Je kunt jezelf aanmelden voor onze nieuwsbrieven onderaan de homepagina van onze website, onderaan het formulier als je een account aanmaakt en via oproepen die wij regelmatig plaatsen op onze sociale media Facebook, Instagram en Pinterest. Onderaan onze nieuwsbrieven is altijd een mogelijkheid om je ook weer af te melden. Meld je je af voor onze nieuwsbrief dan ontvang je als laatste bericht een bevestiging van de afmelding in je in-box.

- Kun je je gegevens inzien, wijzigen, verplaatsen en/of verwijderen wanneer je maar wil?

Als je bij Imbarro Home & Fashion B.V. een ‘account’ hebt aangemaakt, dan kun je je gegevens altijd bereiken en bewerken. Ga naar imbarro.nl en klik onderaan de homepagina in de 'footer' op 'mijn account'. Je komt op jouw persoonlijke profielpagina (https://www.imbarro.nl/customer/account/login/), waar jij heer en meester van bent en jij zelf alle gegevens kunt wijzigen of wissen. Voor dealers werkt het hetzelfde, maar die zullen eerst in moeten loggen als dealer om via 'mijn account' op hun profielpagina te komen.

- Worden gegevens overgedragen over grenzen of aan andere organisaties?

Wij delen jouw gegevens alleen met onze partners, waarmee wij samenwerken om jouw bestelling uit te voeren. Wij werken samen met Mollie (zie Mollie.com) om de betalingen en de restituties te faciliteren. Zodra je jouw bestelling bij ons plaatst, zend je jouw gegevens via een beveiligd netwerk op een veilige server van onze e-commerce partner Antagonist (zie Antagonist.nl). Grote bestellingen voor met name dealers worden verzameld en verzonden door onze logistieke partner Veltrans met hun vestiging in Apeldoorn (zie Veltrans.nl). Voor de kleinere bestellingen van met name consumenten werkt Imbarro Home & Fashion B.V. samen met Pakketserviceonline. Pakketserviceonline draagt de pakketten over aan de meest gunstige vervoerder (zie Pakketserviceonline.nl welke vervoerders je aan de deur kunt verwachten). Als Nederlands bedrijf werken wij alleen samen met bedrijven binnen Nederland. Voor leveringen buiten Nederland worden kleinere bestellingen van een vervoerder nog wel eens overgedragen naar een collega-vervoerder, die in dat land een gunstiger netwerk heeft. Deze vervoerder is dan uiteraard in het bezit van jouw adresgegevens, maar dan ook slechts jouw adresgegevens. Persoonlijke gegevens zoals telefoonnummer, email adres en/of bankgegevens delen wij niet met vervoerders en blijven daarmee binnen Nederland. De enige reden waarom persoonlijke gegevens zoals een telefoonnummer, email adres en factuurgegevens gedeeld worden met een andere organisatie, die niet standaard in ons bedrijfsproces voorkomt, is als wij bij herhaling geen betaling ontvangen voor geleverde bestellingen. Dit kan alleen voorkomen bij grote bestellingen, die door dealers zijn geplaatst. Wij zullen om ons recht op betaling zeker te stellen, uiteindelijk jouw gegevens overdragen aan een incassobureau.

- Hoe veilig is ons netwerk?

We zorgen ervoor dat de toegang tot ons netwerk veilig is, regelmatig gecontroleerd en ververst wordt en beperkt blijft tot die medewerkers, die jouw gegevens nodig hebben voor het leveren van onze diensten en producten. Zowel bekabelde als draadloze verbindingen zijn alleen toegankelijk voor de medewerkers, die bij ons op kantoor of bij onze partners werken. Accounts van medewerkers, die uit dienst treden worden per direct geblokkeerd en verwijderd uit onze systemen. Het wachtwoord dat toegang biedt tot ons netwerk wordt frequent gewijzigd en de code is lang en opgebouwd uit een random combinatie van cijfers, letters, hoofd- en kleine letters en leestekens.

- Met wie neem ik contact op als ik belangrijke vragen heb over Imbarro Home & Fashion B.V. in relatie tot de AVG?

Onze afdeling Financiën is de afdeling, die van nature bekend is met het veilig en vertrouwelijk omgaan met persoonlijke gegevens. Als je nog vragen hebt over de AVG of over hoe we met jouw persoonsgegevens omgaan, neem dan gerust contact op met onze afdeling Financiën via: info@imbarro.nl.